måndag 22 november 2010

Potstickers

Dumplingsrestaurangerna duggar tätt numera och senast ut är Potstickers som ligger på regeringsgatan. De öppnade idag och det var full lunchrush direkt. De har en lunchspecial där man får ett antal bitar och ett tillbehör i någon slags lunchmeny. Ganska saftigt prissatt då jag betalade 120 kr för 8 bitar med ett tillbehör och var i ärlighetens namn inte speciellt mätt när jag knallade därifrån.

Min side-dish var kalla nudlar och de var väl helt okej men det blir lite tråkigt efter ett tag att slå i sig en skål med just kalla nudlar. Smakade inte jättemycket och de hade gärna fått haft nåt mer grönsakselement i.

Jag tog två sorters dumpling, fläsk & infära och lax & pepparrot. Grisen smakade fint men laxen var en besvikelse. Ingen som helst smak av pepparroten och lite underkryddat i allmänhet. Mitt lunchsällskap kommenterade att de var lite degiga och jag är beredd att hålla med.

Kan nog bli bra när de får trimma in sig men i dagsläget så finns det både billigare och bättre alternativ.
potstickers1.jpg
4 st fläsk & ingefära, 4 st lax & pepparrot

potstickers2.jpg
Kalla nudlar samt deras "orginaldip" till dumplingsarna

Inga kommentarer: