torsdag 2 april 2009

Middag på Matkultur

Gjorde ett besök på Matkultur (erstagatan på söder) och följande inmundigades;

Skaldjurskorv - korv som enligt menyn bestod av hummer, räkor och pilgrimsmussla. En trist och smaklös historia som låg i en ännu smaklösare buljong med små baconbitar simmandes i.

Gyoza - på krabba och fläskfärs. Väldigt sega och väldigt salta.

Worchester Beef - ett stycke genomstekt kött på något baguetteliknande bröd (som inte var rostat) och grillad sparris och cocktailtomat. Till detta serverades en citronmayo. Vette f-n vad jag tänkte på när jag beställde detta för det var ungefär lika trist som det låter.

Mitt sällskap åt vegetariskt och jag provsmakade några och det var i alla lite mer smak i de rätterna än mina. Kort och gott, välj något annat i samma kvarter, typ fräcka halvpannan eller en ful och en gul.

Inga kommentarer: